петак, 5. август 2011.

A different story????


Svi koji vole da slusaju jamajkanski dancehall su podeljeni u dve grupe vec jedno desetak godina.A to su oni koji mnogo gotive Vybz Kartel i oni koji ga bezgranicno mrze.Ja sam uvek bio od ovih kojima Addi ili Vybz Kartel neverovatno ide na kurac, prvo zbog toga sto je sigurno vodja ekipe koja je usrala dancehall muziku sa svojim auto-tune pjesmicama i novim komercijalnim zvukom koji se fura od pocetka 21 veka, a drugo zbog prevelikog glorifikovanja nasilja i gangsterizma i celog tog fazona, koji mi je bio kao kul kad sam bio mladji, ali kad procitate koliko je ljudi pobijeno na Jamajci zadnjih par godina, nekako se osetite kao debil ako jos sve to podrzavate.Ukratko Vybz Kartel prestavlja sve sto ne volim u modernoj Jamajkanskoj muzici.Plus sva kacenja, optuzbe da izbeljuje kozu, uska povezanost sa mafijom i te stvari mi generalno ostavljaju utisak jako negativnog lika.Istina, Addi nije mogao sam da promeni ziku, mada je sigurno sa svojih 6 miliona singlova uticao poodosta na tom polju, niti je mogao da izmisli kriminal nego pliva ko i sva ostala geto deca, ali opet sam bio u fazonu-ko ga jebe, shabancina.Medjutim moram da priznam jednu jako neprijatnu stvar za mene, a to je da je njegov novi album Kingston Story najbolji dancehall album koji sam cuo ne znam koliko godina unazad.Toliko dobar album, odlicne uglavnom ljubavno-jebacke teme plus geto tuzbalice ali onako ozbiljne teme bez mnogo proseravanja, zika odlicna, noviji zvuk bez mnogo pistanja, mid-tempo ritmovi i sve ispeglano u picku materinu ali za nijansu drugaciji zvuk pa ne zvuci onako MTV iritirajuce a opet komercijalno do jaja.E sad tu ima jedna caka.Ovaj album jeste Vybz Kartel solo album ali je sve matre i produkciju radio meni bas drag lik a to je Bruklinski elektro-hip-hop producent koji je po meni bas dosta ozbiljniji od standardnih dancehall producenata i ja mislim da je on zasluzniji za ovako dobar album nego Addi.Siguran sam da je Dre Skull sve ovo mnogo ozbiljno shvatio i to se moze cuti ovde itekako.Vybz i Dre su prvi put zajedno saradjivali pre dve godine nA singlu Yuh Love koja mi je fejvorit na ovom albumu i poslusajte je dole.Idemo za sve devojcice...




Aj kad smo vec tu da vam pustim jos jednu Dre Skull-ovu pjesmicu iz tog perioda, uradjenu sa jednim covekom koga sam uvek najvise gotivio na celoj ovoj sceni, kad bi oni uradili ceo album zajedno e to bi vec bio pravi show....


Toliko o Kolonji-u kralju prasume, a mi da se vratimo na ovu danasnju temu.Kao sto rekoh, uradise Vybz i Dre taj jako uspesan singl i posle nekog vremena Dre predlozi da mu uradi ceo album i posle godinu dana provedenih na Jamajci izlazi Kingston Story i uostalom sta da vam ja pricam, evo ga Addi dole u jednom intervjuu u kome ce vam on sve nabrzinu objasniti, a i malo da vezbate Dzamejkanski sleng....


Eto, ako ste ga razumeli onda vam je sve jasno, ako niste jebiga.Svakako odlican album, savrsen za preko 35 stepeni u hladu i najtoplija preporuka ako volite dancehall.Evo albuma OVDE a vi nemo drukate naravno, nego skidajte i uzivajte.Evo jos malo Vybz Kartel-a u jednoj od meni retkih, njegovih starijih  pesama koje gotivim a ovaj fantasticni lajv na plazi je uzet iz odlicnog dokumentarca o reggaeu i dancehallu od pre dve-tri godine a to je Made in Jamaica.Odgledajte obavezno, do tada overite video bilou, to je to za danas, pa ce se vidimo....




Нема коментара:

Постави коментар