понедељак, 5. децембар 2011.

Minuta je previse!!!!

Primetili ste verovatno da se ja razumem u razne neke muzicke stvarcice, ali alternativa nije sigurno jedna od njih, koliko god taj izraz bio presirok i nije bas ni pravilan, niti se odnosi na jednu stvar, ali ja se u alternativu ne razumem i tacka.Medjutim, kao veliki i dugogosinji pratilac, slusalac i postovalac panka, slusao sam i jako zavoleo neke bendove koji su po svome stavu, ideji i muzici uvek bezali iz klasicnih pank okvira i bendovi koje su pankeri nazivali alternativom, a alternativci pankerima.Broj jedan bend te vrste za mene je svakako legendarni kanadski Nomeansno i jako mi je cudno da o njima nikad nisam nista napisao ovde, ali ima vremena, ispravicemo i to.Medjutim, postoji jedan bend koji je nastao u isto vreme kad i Nomeansno i koji je bio cak vrlo otvoreniji za eksperimentisanje i nove ideje i koji nikada nisu posustali  niti odustali od svojih ideja i principa i svirali su neko svoje vidjenje i mesavinu panka, funka, eksperimentalnog  roka i alternative a oni su veliki Minutemen.
Nastali su 1980. godine u San Pedru(Kalifornija) od strane dva najbolja drugara iz detinjstva a to su pevac i basista D Boon i nadaleko cuveni Mike Watt, i posle gomile propalih bendova i projekata oni upoznaju bubnjara George Hurley-a i tako nastaje Minutemen.Prvu svirku su odsvirali sa tada najvecim legendama na ondasnjoj punk sceni, a to su Black Flag naravno i odmah ih primecuje gazda SST Records-a i clan Black Flag-a Greg Ginn i ostalo je istorija.Sledecih par godina oni izdaju par uspesnih(po pankerskim standardima, naravno!) EP-jeva i cetiri odlicna LP-ja, od kojih je meni ali i vecini fanova najdrazi Double nickels on a dime, dupli album iz 1984.godine na kojem su momci objasnili sta znaci biti originalan i biti totalno svoj i smisliti svoj zvuk a u isto vreme ne koketirati sa mejnstrimom.Momci su takodje bili non-stop koncertno aktivni i za tih pet godina su stekli bukvalno armiju hardcore fanova koja je jaka i dan, danas, mada su u isto vreme bili osporavani od strane tadasnjih ultra-hardcore pankera, koji su tvrdili da Minutemen nikad nisu bili pank bend.Bilo kako bilo, momci su objasnili za sva vremena i ko zna koliko bi veliki bili da nesretni pevac i basista D Boon nije jako mlad izgubio zivot u saobracajnoj nesreci 1985.godine.Only the good die young, sto bi rekli, a ja sam namerno pricu o ovome velikom bendu skratio sto je vise moguce posto sam vam veceras pripremio ceo dokumentarac o Minuteman-u iz 2005. godine pod imenom We Jam Econo, u kojem ce vam preziveli clanovi benda, prvenstveno Mike Watt ali i mnogi drugi muzicari medju kojima i Henry Rollins i Flea iz Pepersa(FUJ!) ispricati malo opsirnije svoju pricu o D Boon-u i Minuteman-u.Sta da vam kazem, evo filma ispod, uzivajte pa se gledamo....



Нема коментара:

Постави коментар