среда, 27. јун 2012.

(Back to) The Fourth Dimension


Pre jedno godinu i vise dana kada sam poceo pisati ovaj blog izbacio sam jedan post u kome sam napravio listu svojih omiljenih svemirskih albuma odnosno albuma koje ja volim a koji su inspirisani svemirom i naucnom fantastikom(koga zanima evo tog posta OVDE ).E sad lista albuma sa tog posta mi je i dalje zakon ali sam tek sad provalio da se na njemu ne nalazi jedan album inspirisan ovim temama koji mi je sigurno drazi od svih onih koje sam tamo pomenuo.Radi se o legendarnom albumu The Ventures in space legendarnih kraljeva gitare The Ventures-a(jok, shisharke!!).Klasican rok je ono sto najmanje ocekujete od mene na ovome blogu posto ovaj album sigurno spada u taj domen ali ovo nije bas klasican rok, da se razumemo, ovo je surf rok i to vrlo, vrlo eksperimentalni surf rok, pogotovo za taj period, posto su The Ventures na ovom albumu poceli svirati Mosrite gitare umesto klasicnih Fender-a koji je svakako zastitni znak surf rok-a i bez kojih ne bi mogli zamisliti muziku takvih legendi poput Dick Dale-a ili The Trashmen.Ne, ovde se ne radi o klasicnom surf-u koji se svirao pedesetih i koji ja svakako mnogo volim, nemojte me pogresno shvatiti ali ovde se radi o mnogo, mnogo zanimljivijem i rekao bih vise filmskom zvuku odnosno zvuku starih SF i Horror filmova iz tog perioda pa je samim tim i najaca stvar na ovom albumu, The Fear ustvari naslovna numera za seriju One Step Beyond iz pedesetih godina koja je bila nesto poput The Twilight Zone, cija se naslovna tema takodje nalazi na ovom albumu u The Ventures verziji naravno.Znaci vise eksperimentisanja sa zvukom, koriscenje raznih studijskih pomagala sve u svrhu postizanja prave atmosfere koja bi pratila pricu ovoga albuma, misticno, mracno i pomalo napeto, tenzija sto bi rekli, sve u svemu totalno do jaja i totalni zakon.Zaista, meni i dan, danas ovaj album zvuci vrlo zajebano i inovativno, mogu samo da zamislim kako je zvucao pre skoro pedeset godina(jebemti!!!) kada je izasao.Bukvalno sve numere su bolje jedna od druge i svakako se radi o albumu koji je inspirisao mnoge druge umetnike godinama posle od kojih su meni sigurno najomiljeniji mnogo moderniji i noviji predstavnici space surf-a Man or Astro Man? o kojima ce sigurno pisati nekom sledecom prilikom.Veceras su na programu legende, tate surf-a i rock-a, The Ventures i ovaj zaista prejebani album koji po nasim starim obicajima mozete skinuti na dnu ovog posta, ali pre svega toga, prva numera na ovom albumu Out Of Limits i lajv izvodjenje iste neke davne 1989.godine.Uzivajte, skidajte album a mi se vidimo u iducem postu, caossssss......






Нема коментара:

Постави коментар