среда, 11. јануар 2012.

Ziv je Dirty, umro nije!


Nikada necu zaboraviti kada sam prvi put cuo Return to 36 chambers od Ol Dirty Bastard-a, bila je to 95. godina i mene su upoznali sa jednim momkom koji zivi u Kanadi od kad je bio klinac, a isli smo u istu osnovnu neko vreme, cak su nam se i roditelji druzili kad smo bili klinci, ali tada se vec odavno nismo poznavali i neki drugari iz kraja su insistirali da se upoznamo, posto se Ugljesa( nigger) a to mu je pravo ime, predstavljao kao neko ko slusa samo rap i samo to ga zanima, takodje je stigao sa punom torbom kaseta i diskova, i ovi kao drugari, pa ti moras da upoznas Vluju, on je kao najzaludjeniji repom u kraju, sto sam ja u to vreme svakako i bio.Nista, upoznamo ti se Ugljesa i ja, krenemo da se druzimo i blejimo i ja kao daj novu neku ziku, sta se slusa sada u americi i tako to.Ja sam za Wu-Teng cuo odavno, imao sam i prvi solo od Method Man-a, Tical, koji mi se tada nije nesto dopadao, ali na Ugljesino insistiranje uzmem ja kasetu, A strana 2Pac-Me against the world( nisam nikad bio neki 2Pac fan, ali ovo je definitivno njegov najaci album ikad)a, a B strana ODB-jev prvenac.Odslusam ja Tupac-a, kao do jaja i sve i totalno se navucem, pustim ODB-ja, slusam onaj ludacki intro, slusam prvih par stvari i nista mi nije jasno, rekoh ma ovo je neko sranje, ovaj je drogiran i pijan(sto je i istina, svakako) nista ja ne razumem i batalim ja tu zajebanciju i kao nikom nista.
Medjutim, te 95.godine, leta izmedju moje osnovne i srednje, pocemo mi lagano da se mangupiramo i to ono svetski, cepamo pivcugu i naravno pocnemo da varimo dzeju u neverovatnim kolicinama, lagano mozak pocne da smeksava i jedno vece onako odvaljen ja stigoh kuci, ocu nesto da slusam a ne znam sta i odluka pade bas na Return  to 36 chambers album, pustim ja i onako sjeban totalno se RASPAMETIM!!!Te godine kaseta naravno nije izlazila iz deka, i evo mogu reci slobodno da je ovo ODB-jevo remek delo ostalo medju mojih top deset albuma i dan, danas, petnest i vise godina kasnije i za dvesta kinti i dva Amstela ja i dalje mogu da vam odrepujem ceo ovaj album od pocetka do kraja, nako bez matrice.E sad, namerno sam vam ispricao ovu moju pricu, a ne Dirty-jevu, posto su sve price vezane za ovog coveka davno ispricane i svako koga je rap ikada zanimao, zna pricu o njemu, o problemima, zatvoru, oruzju i pre svega kreku, koki, vutri, alkaoholu i na kraju preranoj smrti.Sta da vam kazem, ODB je bio legenda i to ona najveca, vecina ljudi ga je kontala kao GG Allin-a hip-hop-a, ali on je pored svega toga bio predobar MC, jedan od najboljih i pre svega uopste nije bio debil, sto se moze zakljuciti iz milion njegovih intervjua, vec jedan jako pametan mlad covek koji je nazalost i jednostavno bio Staro Prljavo Kopile( cuz theres no father to his style).Kako to obicno i ide u Americi i po ovim zapadnjackim zemljama, kada neko umre a donosio je veliki profit za zivota, oni rade sve sto je u njihovoj moci da donosi profit iako je pod zemljom, tako je i sa ODB-jem, koji iako je preminuo pre vise od sedam godina, je jos uvek aktuelan sto kod starih, sto kod ovih najmladjih fanova, pa je ovih dana izaslo i Deluxe izdanje njegovog albuma prvenca o kome smo pricali danas, na kome mozete pored originalnog diska naci i jos jedan disk sa remiksima, akapelama i sta ti ja znam, plus jos neke zajebancije kao stu su novcanik, poster, stiker i originalni Brooklyn Zoo food stamp.Ma sve u svemu, zajebancija za klince ili kolekcionare, bez veze je u principu, meni se to uopste ne svidja, ali reko aj da im ukrademo ova audio izdanja, mozda nekom i zatreba neka matra ili nesto, i evo svega toga OVDE!!! Eto, to mu dodje to, evo jos jedne cuvene numere sa ovog albuma, u znak secanja na ovog velikog MC-a.Vecna slava majstoru, vi uzivajte pa se vidimo ovih dana, pozzzz....




Нема коментара:

Постави коментар