уторак, 13. новембар 2012.

Princ Tame



Movies are pieces of film stuck together in a certain rhythm, an absolute beat, like a musical composition. The rhythm you create affects the audience.

Veliki John Carpenter je tako opisao svoje vidjenje filmske umetnosti, ali slobodno mogu reci da je ritam, odnosno muzika, ili u njegovom slucaju prosta muzicka sintisajzer tema, ono sto je njegove filmove napravilo tolikim kultnim klasicima.Naravno da nije samo muzika u pitanju, vec i sve ostalo, posto ja Carpenter-a prosto obozavam, ali muzika je ono cime se mi bavimo na ovom blogu, tako da cemo se i dalje drzati te teme.Filma se cak i ne smem dohvatiti, posto su filmski fanatici i kriticari jako zajebana raja, a ja svakako nisam dovoljno elokventan da se bavim filmom ovde, kontam da bi me neki likovi razapeli na krst.Nemojte me pogresno razumeti, ne plasim se ja nikakavih mudosera, nego me jednostavno ne zanima da se bakcem sa nekim budalama, ko da nemam dovoljno svojih problema i ovako.Elem, veceras cemo ce baviti likom i delom John Carpenter-a, ali ne njegovim reziserskim i scenaristickim sposobnostima, vec sjajnom i po meni licno, nikada prejebanom filmskom muzikom.Mnogi od vas znaju da je Carpenter radio muziku za svoje najvece i najbolje filmove, kao i da je bio veliki fan Sergio Leone-a, samim tim i Ennio Morricone-a, isto tako je jednom prilikom izjavio da nikada nije znao da pise note, niti da je ikada napisao neku kompoziciju, vec da jednostavno zna da svira bilo koji istrument sa dirkama.Tako da nije ni cudo da je njegov osnovni instrument bio sintisajzer, na kome je pravio celokupnu muziku za svoje filmove, znaci od zlokobne teme, preko bas deonica i svega ostalog.Takodje je poznato da svi njegovi filmovi imaju tu osnovnu temu, koja se proteze kroz ceo film i da njegovu muziku jednostavno morate prepoznati, posto se jako sporo i zlokobno razvlaci i provlaci kroz njegove filmove, otprilike kao magla iz originalnog The Fog.Mene licno njegova muzika uvek asocira na temu iz Magle, mada je njegova najpopularnija tema svakako muzika iz Halloween-a.Znaci mracno, sporo i vrlo efektno, misticno i zastrasujuce a opet tako jednostavno, cak i Lo-Fi, ako smem tako da kazem.Njegova originalna muzika je svakako bila uzor mnogim modernim elektronskim producentima i mnogi ljudi bas njega navode za uzora (Evil Nine npr.), tako da nije cudo da je njegova muzika aktuelna i dan, danas.Tako sam ja, pre neki dan na soundcloud profilu jednog sasvim nepoznatog muzicara koji sebe naziva The Ghost That Walks, naisao na ovo remek delo koje bih podelio sa vama veceras.Radi se miksu koji je sastavljen striktno od Carpenter-ovih muzickih tema, odnosno tema iz njegovih kultnih filmova, medju kojima ja prepoznah teme iz The Fog, The Thing i Assault on Precinct 13, za ove ostale iskreno nisam bas siguran, sto ne znaci da sve do jedne nisu jebeno DO JAJA!!!Zakon nad zakonima, i muzika i autor iste, zaista redak primer u filmu generalno, toliko kultnih naslova realno nema ni jebeni Hitchcock.Jes da vec jedno petenest godina nije napravio dobar film(poslednji je In the Mouth of madness iz 1994.godine) ali starom Dzonu je sve oprosteno, barem sto se mene tice.Nista, da vas ne gusim vise, nego da vas pustim da uzivate, miks nosi naziv The Madness of John Carpenter mix i mislim da ime govori sasvim dovoljno.Na zalost, download linka nema vise, posto Soundcloud dozvoljava samo 100 download-ova ne-premium korisnicima, ali svakako mozete slusati miks ako stisnete plej.Nista, stisnite plej i uzivajte....



Нема коментара:

Постави коментар