понедељак, 16. септембар 2013.

FavoRIDDIMZ vol.1-1990



Promenio sam malo ovaj blogger sablon, sto ste verovatno i primetili, ali me nesto opasno zajebava, ne znam kako kod vas to izgleda ali meni se pocetna stranica bloga otvara na dva razlicita nacina, odnosno onaj koji sam napravio i onaj koji nisam. Tako da ako dobijete ruzniju crno belu stranicu bez zanrova, komentara, prijatelja i tih stvari i bez tete sa maramom na pozadini molio bih vas da reloadujete ovu stranicu par puta i to je to. Eto da znate, uglavnom reuploadovo ja par puta stranicu i malo pregledam zanrove i sta se tu za ovih tridesetak meseci nakupilo i stignem do jednog od mojih najomiljenijih zanrova od svih a to je DANCEHALL i shvatih da je ta rubrika malo sramotna za ovaj blog (kako skromno) ako mene pitate naravno. A zasto je to tako? Pa zato sto provalih da sam se uzasno malo bavio mojim omiljenim periodom u zivotu prljavog sina reggae muzike a to su naravno devedesete godine proslog veka. To su neke zlatne godine dancehall-a i to nisam ja izmislio, to ce vam potvrditi svaki pravi dancehall fan. Naravno, ne mislim finansijski vec kreativno, dancehall je sada mnogo popularniji nego ikada pre ali devedesete su bile godine kada je jamajkanski toasting fazon postao mnogo zabavniji od bazicnog reggae, scena je postajala sve veca, MCijevi (odnosno DeeJay-evi tamo na Jamajku) su postajali sve bolji i zajebaniji i svaki od njih je imao samo jedan cilj a to je da iskida onog sledeceg i da na Riddim-u koji je u tom periodu bio broj jedan odradi najbolju verziju i tako pokida dansaLL i postane poznat sirom planete. Ko ne zna sta je Riddim verovatno nije nikada ni slusao Dancehall pa da pojasnimo to na brzinu, Riddim je najprostije receno matrica odnosno muzicki deo u Dancehall-u na koji se snimaju razliciti vokali i tako prave razne verzije Riddim-a odnosno pesme, od kojih neka postane i hit pa po njoj i riddim postaje poznat. Na jamajci nedeljno izadje desetine novih riddim-a sa po ko zna koliko verzija i izvodjaca ali samo neki riddim-i su popularni u tom periodu i oni dobijaju jos hiljadu verzija i izvodjaci tako skrecu paznju na sebe. Riddim je dancehall u sustini, vrlo specificna muzika i kultura i nesto sto su jamajkanski producenti sami izmislili, radi ustede vremena i prostora i danas riddim vise nije praksa samo u dancehall-u vec i u mnogim drugim znarovima. Takodje postoje i riddim-i od pre dvadeset ili trideset godina, koje  i dan danas mozete cuti u hiljadu i nekoj verziji. To su Riddim klasici i svako ko naziva sebe poznavaocem reggae kulture bi trebao da zna koji je koji riddim posto je to osnova dancehall zike od osamdesetih na ovamo. E zato sam ja odlucio da napravim novu rubriku na ovom blogu i da vam predstavim svoje omiljene riddime iz zlatne ere dancehall-a, polako i po redu, odnosno godinu po godinu. Pocinjemo iz pocetka odnosno od 1990. godine, kako red i nalaze i da prica ne bude ovolika bez potrebe, napravio sam vam i pakovanje za besplatno skidanje sa mojih  pet omiljenih riddima. Sve original izdanja sa originalnim, odnosno prvim izvodjacima na toj matri i sve do jednog legendarni riddimi pa da vas ne davim previse nego da vam kazem koji su to moji favoriti iz 1990. godine. To su Champion Lover Riddim na kom se nalazi original Shabbinog Mr Loverman koji je kasnije postao prvi dancehall megaplanetarni hit uz Oh Carolina! i Informer, nakon toga Come Down Riddim kod nas poznat kao Djans je Djans, nakon njih predrevni Gun Inna Baggy Riddim i Man Fe Dead Riddim i za kraj verovatno najpoznatiji Dancehall Riddim svih vremena Lion Attack poznatiji kao Punnany Riddim. Mislim da sam napravio dobar izbor, nadam se da cete biti zadovoljni a kako ti riddimi zapravo zvuce poslusajte i dole u najpoznatijim verzijama a link za skidanje celog PaKKa vam je na dnu posta. Tako, uzivajte, lomi mala i ride pon IT, reuploadujte stranicu ako vas zajebava i nastavite da nas pratite jer sledi i nastavak po godinama sledecih dana. Eto tako, mislim da mozemo poceti...












1990


Нема коментара:

Постави коментар