недеља, 5. јануар 2014.

MINI DOK BLOK


Bro vece drugari, dobro dosli u novu epizodu, prvu post novogodisnju, zavrsili smo sa listama pa da se lepo vratimo na uobicajeni program. Veceras sam vam spremio mini maraton nekih kratkih muzickih dokumentaraca koji su mi se vrzmali po glavi ovih dana, po sistemu pet malih ko jedan ceo. Tako nekako. Program saren kao sto ste i navikli na ovim stranicama, za pocetak kraca verzija dokumentarca koji ja jurim mesecima i sve mi se cini da ga bas i necu tako lako naci ali i ova 6 minuta kratka verzija me je prilicno usrecila posto je rec o filmu Yo me llamo Cumbia (My name is Cumbia). Prilicno je jasno o cemu se radi, moj omiljeni muzicki pravac latinske amerike, dobra stara Cumbia i dokumentarac koji se bavi nastankom, istorijom, vrstama i podvrstama kumbije, vrlo zanimljivo stivo za sve postovaoce ovog egzoticnog zvuka. Drugi film se takodje bavi jednim egzoticnim muzickim zanrom, ovoga puta novim muzickim zanrom koji vlada plesnim podijumima poslednjih par godina. Ozloglaseni Moombahton je u pitanju, kopile Raggaton ritmova i kisele moderne elektronike zapadnog sveta, zvuk koji je nastao sasvim slucajno usporavanjem tempa kisele Dutch House stvari na 108BPM-a na nekoj kucnoj zurci. Tvorac ovog nesrecnog eventa je bio mladi americki DJ Dave Nada koji ugledavsi reakcije publike na ovaj novi, sporiji ragaton like zvuk odluci da ovom pravcu da ime Moombahton i isfura celu pricu pomocu svojih mnogobrojnih kolega sirom sveta. Pojavljuju se nove face i vizionari poput Munchi-ja i Dave Heartbreak-a, neka velika imena poput Skrillex-a i Diplo-a potpuno odlepe za celom pricom i sta se desi? Pa te neke 2010. godine, za manje od par meseci Moombahton postaje underground dance zvuk broj jedan, milioni hipstera sirom planete se pomamise i ostalo je istorija. E o tome svemu ce vam u nekih petnestak minuta pricati najpriznatiji pripadnici Moombahton scene u filmu Are You ready for Moombah? Nakon toga prelazimo na pricu o modernom funkmasteru Dam-Funk-u koji ce nas povesti u setnju po svom kraju (Pasadena, CA) , ispricati nam pod kojim uticajima je on poceo pocetkom devedesetih i kako je postao jedno od najzanimljivijih imena modernog (alternativnog?) funk-a. Kada smo vec kod zanimljivih figura u modernoj kulturnoj istoriji, veceras sam odabrao i jedan filmic (3 min) o jednom od najnepoznatijih i nepriznatijih licnosti Hip-Hop kulture. Vizuelna umetnost i nije bas nesto cime se ja bavim na ovom blogu ali volim i pratim sve i svasta ali postoje neki ljudi koji su mi bas originalni i apsloutno fascinantni. Medju njima je i pokojni RAMMELLZEE, prvenstveno legenda NY grafiti scene ali i veliki umetnik, vizionar specificnog umetnickog izraza koji na zalost nikada ne ode u legende poznate nekom sirem krugu ljudi prvenstveno zbog svoje prerane smrti. Rammellzee je bio i beat boxer, reper, beatmaker i veceras mu odajemo pocast na ovim stranicama. I za kraj domaci materijal, vrlo neobicno za nas posto se ja domacim repom bavim ovde koliko i madjarskim progresivnim ded metalom ali ovo je nesto sasvim zanimljivo i nesto sto ne bi trebali preskociti ako ste u rep vodama. Radi se o prvoj epizodi Hronike, My People magazin stoji iza svega toga i prva epizoda se bavi pocecima repa u Srbiji i pominju se neke jako zanimljive stvari iz mog detinjstva, prvenstveno rep lista Mjehura Ubice na B92, prve svirke Robin Huda, C-Ya-e, pa cak modna kuca u Zemunu i Underworld turniri u starom merkatoru (hehehe). Nije ni cudo posto je dosta ljudi iz ovog filma moje ili vrlo slicno godiste i ovako jako je zanimljivo cuti kako imaju neka slicna iskustva i impresije tim pocecima devedesetih. Tu su i neki stariji likovi (Kiza Robin Hood, Gru, DJ Munja) kao i Djus, DJ Kobazz, Mikri i drugi, kao i dosta nekih mladih ljudi ali to ne pratim vec dvocifren broj godina tako da ne lupam. Super je filmic, skroz korektan pa da ispratimo i to da ne budemo nezainteresovani stalno za domacu rep scenu. Eto to mu dodje to za veceras, iscekirajte sve lagano jedan po jedan, uzivajte pa ce se vidimo, pozdravozdrav!



Нема коментара:

Постави коментар