недеља, 3. јул 2011.

Treci t(SK)alas


Ovih dana ocigledno mnogo razmisljam o proslim danima, odnosno o tinejdz dobu sto se moze videti po proteklih par postova, pa cemo tako i danas.Opet jedan post o muzici koju sam slusao u srednjoj skoli najvise, ali daleko od toga da ne volim da je cujem i danas sa vremena na vreme a to je SKA mjuza.Ako ste citali ovaj blog verovatno ste primetili u par navrata koliko volim ovaj pravac, doduse uvek sam vise voleo stari jamajkanski ska iz sezdesetih godina i izvodjace poput Prince Bustera i Desmond Dekker-a, a pogotovo sam se przio na takozvane ska revival bendove odnosno na celu 2Tone ekipu sa kraja sedamdesetih.Ali danas cu pisati malo o takozvanom trecem talasu SKA muzike, ciji ruku na srce, nisam bio preterani fan u globalu kad je u pitanju vecina bendova ovog pravca, jednostavno me je nerviralo to suvoparno cke, cke sto na sat i ceo debilski fazon koji su ti bendovi furali.Pogotovo nikad nisam voleo Spanske i Francuske bendove iz tog perioda ali bilo je zaista par bendova(uglavnom iz Shvabije) koji su svojim kvalitetom i stilom svirke svakako pobrali moje velike simpatije i koji su se generalno izdvajali iz mora debilskih bendova.Elem, danas bih napravio svoju listu favorita, napisao rec, dve o njima i dao vam linkove za skidanje omiljenih albuma.Znaci standardna prica, pa da krenemo polako.....



Da krenemo pricu sa bendom koji nosi ime MR Review i dolaze nam iz Holandije odnosno Amsterdama.Nastali su negde pocetkom osamdesetih godina i bili su aktivni do kraja devedesetih do kad sam ih i ja slusao, mada evo sada proveravam informacije i vidim da su se ponovo okupili i da cak imaju novi album, pa svaka cast i samo napred momci.U vreme kad sam ih ja slusao nisu bili preterano studijski aktivni tako da su izdali samo dva odlicna albuma, jedan EP i jedan lajv album.Medjutim 98 godine Moon Ska Records iz Nju Jorka ciji su vlasnici bili clanovi The Toastersa, inace prvog i najveceg americkog ska benda izdaju njihov best of koji i danas ima kultni status kod fanova pod imenom One Way Ticket To Skaville koji mozete skinuti ispod omota za isti uz jednu napomenu.A to je da su ovo linkovi za Rapid Share posto nisam nasao druge i ja iskreno ne znam da skidam sa istog od kad su promenili fazon i stavili ove nove fore na sajt.Daj boze da sam ja samo mnogo glup i neuk za kompjutere generalno i da ce te se vi snaci.Verovatno je to u pitanju, a vi skidajte ako znate....







E sad da krenemo sa Shvabama.Culi ste ovu divnu ljubavnu pjesmicu posvecenu skinetama sirom sveta.Ovu numeru izvode The Busters koji su nastali krajem osamdesetih i najpoznatiji su po obradi numere Dont worry be happy od pokojnog Bobby McFerin-a koji je ipak brinuo pa se roknuo, al to je stara fora a i nije nesto smesna.Elem, ovaj bend ko sto rekoh je nastao kasnih osamdesetih i nikada nisu prestali da snimaju i izdaju i tako su postali ska bend sa sigurno najvise izdanja, jedno dvadesetak recimo a ja bi vam veceras dao link za skidanje mog omiljenog tj. Dead or Alive iz 1991 koji moja macka specijalno ne voli posto mi je to bio glavni saundtrek za jurenje iste po stanu, jer sam iz nekog razloga smatrao to jako zanimljivim i naslovna numera mi je onako specijalno bila pogodna za to posto zvuci kao muzika za jurnjavu iz nekog crtaca.Sta sad naprica ovaj tenkre, pitate se vi, pa da ne lupetam vise evo linka pa skidajte ako ocete....




E sad bih rec, dve o meni najomiljenijem od svih ovih bendova i realno najmladjem bendu  za koji sam prvi put cuo 97-e ali nisam bas siguran, posto su bili jedan od prvih bendova da je svirao kod nas posle sankcija.Zamislite nasu srecu kad smo culi da ce doci neki stranci (posto za moju generaciju u to vreme to bila cista naucna fantastika) i to ska bend u vreme kad smo se mi najvise przili na to.Jebem ti leba, kako smo bili srecni ali os kurac igrom slucaja, da vam ne pricam sad tu celu pricu mi nikada ne odemo na cert nego u kasinu da se napijemo i sve ode u kurac.Srecom gledao sam ih 2004 na Akademiji i cak upoznao pevaca benda koji je malo je reci sjajan covek i zaista mi je zao sto ovaj bend nikad nije izasao iz undergrounda posto jebeno dobro prase svoju verziju nove ska zike koja uglavnom vuce korene iz originalnog zvuka iz sezdesetih.Ne znam stvarno koji album vise volim od prva tri, posto cetvrti nikad nisam nasao a bogami vidim i peti je izasao ove godine pa ako neko zna gde ima to da se skine nek posalje linkove, ja bi mu bio vise nego zahvalan.Elem, odlucio sam se za drugi album nasih Minhenskih drugara koji je onako malo ozbiljniji od prvog i malo vise dubby sobirekli, pod imenom Ska-a-go-go.Najtoplija preporuka i album za 100% popravljanje raspolozenja.Evo ga ispod...




Eto culi ste da se u ovom slucaju radi o malo drugacijem zvuku, ovu numeru izvode fantasticni Dr Ring-Ding i Senior Allstars, koji su nastali kada je DRD napustio svoj maticni bend odnosno El Bosso und die Ping-Pongs koji su sjajni ali nikad nisam mogao da ih slusam posto pevaju na njemacki a to mi je stvarno gadno jos od osnovne kad su me terali to da ucim.DRD je tu svirao trombon, ali je shvatio da ima veliki talenat za Toasting odnosno bacanje rima na Dzamejka stajl i osniva ovaj bend 1992. godine i zajedno nastupaju do 2002 kada prelazi u soliste pa ga mozda znate iz raznih drugih uglavnom dancehall saradnji.Bend nastavlja da radi kao instrummentalni ska-jazz orkestar ali nazalost nikada vise tako dobro i uspesno kao u vreme devedesetih.Kolko ja znam imaju tri albuma a ja cu vam dati link za njihov drugi i meni omiljeni Ram di dance iz 1997e.Da ne ponavljam, znate vec....



Eto to mu dodje to za danas, hteo sam jos malo o nekim bendovima, SKAOSu na primer al ne mogu, umorio sam se a i dosta vam je za danas(od koga je i mnogo je).Uzivajte, jos jedan post veceras pa odmaramo(odmor do jaja, u bolnaji bem ti sudbinu) vozdra....


Нема коментара:

Постави коментар